Warto się zapoznać.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r, w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków komercyjnych oraz warunków ich uzyskiwania.
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/490/1
Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Wydawanie żeglarskich książeczek pracy
Procedura
Złożenie wniosku wraz z następującymi załącznikami:
- kopia dowodu osobistego (oryginał do wglądu),
- kopia świadectwa zdrowia (oryginał do wglądu),
- zaświadczenie od armatora o zatrudnieniu w charakterze młodszego marynarza (jeśli książeczka wydawana jest po raz pierwszy) lub posiadany dokument kwalifikacyjny (w przypadku kolejnych książeczek),
- 2 zdjęcia o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie żeglarskiej książeczki pracy w wysokości 30 zł (płatne na konto o nr 59 1010 1674 0011 0822 3100 0000).
1 grudnia 2014 r ogłoszone zostało Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej (Dz.U. 2014 poz. 1686).
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 22 listopada 2013 r. Poz. 1366
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)
z dnia 8 listopada 2013 r.
w sprawie bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki zachowania bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej. Warto się zapoznać. www.isap.gov.pl
Prowadzimy szkolenia w zakresie wiedzy i umiejętności żeglarskich odpowiadających im uprawnień w zakresie – uprawnień do prowadzenia jachtów motorowych na uprawnienia: - Sternik Motorowodny
Zapraszam na szkolenia indywidualne sezon 2015
Sternik Motorowodny
Uprawnienia motorowodne
Wymagania
1. Ukończony 14 rok życia |
Uprawnienia
1. Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych |
Osoby w wieku poniżej 16 roku życia mogą realizować swoje uprawnienia na jachtach motorowodnych o mocy silnika do 60kW.
Motorowodny Sternik Morski
Wymagania
1. Ukończony 18 rok życia |
Uprawnienia
1. Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych |
Kapitan Motorowodny
Wymagania
1. Posiadanie patentu motorowodnego Sternika Morskiego |
Uprawnienia
1. Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych |
Mechanik Motorowodny
Wymagania
1. Posiadanie patentu potwierdzającego kwalifikacje do uprawiania turystyki wodnej na jachtach motorowych; |
Uprawnienia
1. Pełnienie funkcji kierownika maszyn na jachtach motorowodnych. |
Holowanie narciarza lub innych obiektów pływających
Wymagania
1. Ukończony 18 rok życia |
Uprawnienia
1. Uprawnia do turystyki wodnej na jachtach motorowodnych przy holowaniu narciarza wodnego |
Holowanie statków powietrznych
Wymagania
1. Ukończony 18 rok życia |
Uprawnienia
1. Uprawnia do turystyki wodne. |
Z dniem 29.06.2013 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 21.06.2013 r. w sprawie trybu rejestracji statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. (Dz. U. z 2013 r. nr ... poz. 749).
Podstawa Prawna
• ustawa z dnia 21.12.2000 r. o żegludze śródlądowej (tekst ujednolicony Dz.U. z 2006 r. Nr 123 poz. 857 z późni. zmianami);
• rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu rejestracji statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. (Dz. U. z 2013 r. poz. 749);
Obowiązkowi wpisu do rejestru podlegają statki używane wyłącznie do uprawiania sportu i rekreacji o długości kadłuba powyżej 12 m albo o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW.
Rejestry prowadzą właściwe polskie związki sportowe tj.:
• Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego - jachty motorowe
• Polski Związek żeglarski - jachty żaglowe
Statki zwolnione z obowiązku rejestracji mogą być wpisane do rejestru na wniosek właściciela.
Do rejestru statków może być czasowo wpisany statek stanowiący własność osoby fizycznej mającej obywatelstwo kraju innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) lub osoby prawnej, mającej siedzibę w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim – po przedstawieniu dokumentu stwierdzającego prawo własności do statku lub prawo dysponowania statkiem oraz pisemną zgodą właściwych organów państwa stałej rejestracji statku na czasowy wpis do rejestru.
Statki używane do połowu ryb bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nieprzekraczającym 20 m2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20kW podlegają obowiązkowi rejestracji w starostwie zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66 poz. 750 z późni. zm.)
Wpis do rejestru następuje na podstawie pisemnego wniosku złożonego przez armatora nie później niż w terminie 30 dni od dnia wybudowania lub nabycia statku w kraju albo przybycia statku do kraju, jeśli statek został zakupiony za granicą.
REJESTRACJĘ JACHTÓW MOTOROWYCH PROWADZĄ
Inspektorzy Nadzoru Technicznego.
Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć następujące dokumenty:
• wypełniony „Wniosek o wpis do rejestru”;
• kopia dokumentu stwierdzająca nabycie własności lub współwłasności statku (np.: faktura VAT, umowa kupna - sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności) potwierdzona za zgodność z oryginałem przez uprawnioną do tego osobę;
• dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu, jeżeli armator nie jest właścicielem lub współwłaścicielem;
• dla statku budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego.
• dowód wpłaty za rejestrację statku w wysokooci 60PLN
Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie
Niezbędne jest również przedłożenie:
• jeżeli właścicielem statku jest osoba fizyczna – dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość, a w przypadku osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego i numeru pesel – numer paszportu lub inny dokument potwierdzający tożsamość, w przypadku gdy osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą dodatkowo kserokopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i kserokopia dokumentu potwierdzającego nadanie numeru REGON,
• jeżeli właścicielem jest osoba prawna – wypis z odpowiedniego rejestru sądowego, wskazujący imiona i nazwiska osób upoważnionych do działania w imieniu osoby prawnej (odpis z Krajowego Rejestru Sądowego) oraz kserokopia dokumentu potwierdzającego nadanie numeru REGON.
Dokumenty sporządzone w języku obcym - tłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Do każdego dokumentu rejestracyjnego wydawane są tablice rejestracyjne, gotowe do umieszczenia na obydwu burtach kadłuba powyżej linii wody, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 28 kwietnia 2003 r w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych ( Dz.U. nr 212 poz.2072).
Opłatę za numery rejestracyjne w wysokości 60 PLN dokonuje się na konto:
Nr 56 1160 2202 0000 0002 3988 1184 Bank Millennium S.A. w Warszawie, Speed on the water Spółka z o.o.
Zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. nr 123 poz. 857 z późni. zmianami):
• statek może być dopuszczony do żeglugi po uzyskaniu świadectwa zdolności żeglugowej wydawanego przez urząd żeglugi śródlądowej właściwy dla portu macierzystego statku, wydanie świadectwa poprzedzone jest przeglądem technicznym przeprowadzanym przez Inspektora Nadzoru Technicznego upoważnionego przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego,
• statki używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (tj. jachty śródlądowe) bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75kW oraz używane do połowu ryb bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nieprzekraczającym 20m2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20 kW są zwolnione z obowiązku przeglądów technicznych i uzyskiwania świadectw zdolności żeglugowej.
Do wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego należy dołączyć.
• wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze,
• dokument potwierdzający zmianę danych,
• oryginał poprzednio wydanego dokumentu rejestracyjnego,
• potwierdzenie wpłaty za dokonanie wpisu w rejestrze i wydanie nowego dokumentu rejestracyjnego w wysokości 30PLN (Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie).
Dokumenty sporządzone w języku obcym - tłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Do wniosku o wydanie duplikaty/odpisu z rejestru statków należy dołączyć:
• wniosek o wydanie duplikatu/odpisu z rejestru,
• potwierdzenie wpłaty 15 PLN (Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie).
Do wniosku o wykreślenie z rejestru statków należy dołączyć:
• wniosek o wykreślenie z rejestru,
• dokument potwierdzający podstawę wykreślenia z rejestru,
• oryginał dokumentu rejestracyjnego,
• potwierdzenie wpłaty 15PLN
(Nr konta: 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005 Citibank Handlowy w Warszawie).
Dokumenty sporządzone w języku obcym
- tłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Wszystkie sprawy związane z rejestracją statków sportowo rekreacyjnych może załatwiać właściciel statku lub osoba upoważniona.
W sprawie terminu załatwiania spraw – zastosowanie mają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Link do pobierania dokumentów: http://www.pzmwinw.pl/patenty.html
Leave your comments
Post comment as a guest